• Strona Główna
  • Dla studentów
    • Ogłoszenia dla studentów
    • Plan zajęć
    • Materiały do zajęć
    • Rejestracja na zajęcia
    • Rozliczenie roku
    • Inicjatywy studenckie
    • Kształcenie nauczycieli i profil metodyczny
    • Samorząd Studentów
    • Programy studiów
    • Dokumenty dotyczące studiów
    • Erasmus+ (studenci i pracownicy) i program MOST
    • Niestacjonarne studia zaoczne II stopnia
    • Wykładowcy polecają… do lektury i zadumy
    • A propos…
    • prace dyplomowe
    • Poradniki
  • Dla pracowników
    • Ogłoszenia dla pracowników
    • Zaproszenia do udziału w konferencjach
    • Nowe procedury sprawozdawania publikacji za rok 2019
  • Dla kandydatów
    • Informacje dla kandydatów
    • Wyniki rekrutacji
  • Kontakt
Program MOST

Program MOST jest adresowany do studentów, którzy pragną realizować swoje zainteresowania naukowe poza macierzystym Uniwersytetem. Pozwala on na odbycie semestralnych lub rocznych studiów, a także zaliczenie co najmniej jednego przedmiotu (wówczas pozostałe przedmioty student zalicza w Uczelni macierzystej) na innym polskim Uniwersytecie biorącym udział w programie. System Mobilności Studentów wzorowany jest na programie Erasmus.

Studia w ramach Programu MOST może podjąć student nie wcześniej niż po ukończeniu drugiego semestru jednolitych studiów magisterskich, drugiego semestru studiów I stopnia lub pierwszego semestru na studiach II stopnia. Warunkiem koniecznym przyjęcia studenta do innej uczelni jest zaliczenie przez niego roku lub semestru poprzedzającego okres studiów w danej uczelni oraz złożenie formularza zgłoszeniowego.

Głównym założeniem Programu MOST jest realizowanie indywidualnego programu studiów.
Po otrzymaniu zawiadomienia o przyjęciu do programu student sporządza indywidualny program studiów tzw. „Porozumienie o programie zajęć". Program ten może obejmować dowolne przedmioty wybrane z różnych semestrów studiów na danym kierunku lub kierunkach pokrewnych. Sporządzając semestralny program zajęć student musi wybrać tyle przedmiotów, aby suma pkt ECTS była nie mniejsza niż 30 pkt.

W momencie sporządzania „Porozumienia o programie zajęć" student powinien ustalić z Prodziekanem ds. studenckich swojego wydziału macierzystego listę przedmiotów obowiązkowych. Jeśli student wybierze kierunek zgodny ze studiowanym w uczelni macierzystej może obowiązkowe przedmioty uwzględnić w indywidualnym programie studiów i zaliczyć je w ramach Programu MOST, jeśli jednak wybierze inny kierunek, to Prodziekan ds. studenckich powinien określić termin, w którym wracający z Programu MOST student ma zaliczyć zaległe przedmioty. Termin ten nie może być przewidziany w sesji poprawkowej danego semestru, ale w następnym semestrze, bądź roku studiów.

plakat 2013-14

Rekrutacja krok po kroku

- Załóż konto w Internetowej Rejestracji Kandydatów MOST (http://www.most.uka.uw.edu.pl/).
Wpisz wymagane dane osobowe oraz dane dotyczące studiów, a następnie wybierz Uczelnię oraz kierunek, na który chciałbyś/-abyś wyjechać w ramach Programu MOST (maksymalnie dwie możliwości wyboru). Masz na to czas do 15 maja w przypadku wyjazdu na semestr zimowy lub cały rok akademicki lub do 30 listopada w przypadku wyjazdu na semestr letni.

- Wydrukuj wypełniony kwestionariusz, podpisz i przedstaw go swojemu Prodziekanowi ds. studenckich w celu otrzymania pisemnej zgody na udział w Programie MOST.

- Zaopiniowany kwestionariusz złóż Koordynatorowi Programu MOST w Uniwersytecie Warszawskim - Pani Marcie Jastrzębskiej (Pałac Kazimierzowski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, pok. 21). Masz na to czas do 18 maja w razie wyjazdu na semestr zimowy lub cały rok akademicki, bądź do 3 grudnia, jeśli planujesz wyjazd w semestrze letnim. Koordynator sprawdzi wniosek i przekaże do akceptacji Prorektora ds. studenckich Uniwersytetu Warszawskiego. Zaakceptowany wniosek zostanie wprowadzony przez Koordynatora w formie PDF do systemu IRK MOST.

- Decyzję o przyznaniu miejsca podejmuje Uniwersytecka Komisja Akredytacyjna do 30 czerwca w przypadku semestru zimowego lub wyjazdu całorocznego oraz do 30 grudnia w przypadku semestru letniego.
W Programie biorą udział:


Uniwersytet Śląski
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Wrocławski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Szczeciński
Uniwersytet Gdański
Uniwersytet Opolski
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Uniwersytet w Białymstoku
Uniwersytet Jagielloński
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Rzeszowski
Uniwersytet Zielonogórski
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach


W razie pytań

W razie ewentualnych wątpliwości warto odwiedzić stronę internetową Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej (http://www.uka.amu.edu.pl/) oraz Biura Spraw Studenckich (http://www.bss.uw.edu.pl) , na których znajdziecie wszystkie potrzebne formularze i regulamin wymiany.

Pomocą wszystkim zainteresowanym służy także Sekcja Mobilności i Współpracy Zagranicznej Samorządu Studentów UW (http://samorzad.uw.edu.pl/o-samorzadzie/sklad-zarzadu/sekcja-mobilnosci-i-wspolpracy-zagranicznej.html)
  • PolskiPolski
  • FrançaisFrançais
  • WYDARZENIA
  • Władze Instytutu
  • My w mediach
  • Nauka i badania
  • Zakłady i Pracownie
  • Pracownicy
  • Dyżury pracowników
  • Pracownicy emerytowani
  • Doktoranci
  • Rada Dydaktyczna
  • Biblioteki
  • Rys historyczny
  • Stowarzyszenie Absolwentów IROM
  • SFK
  • STUDIA KANADYJSKIE
  • SORBONA W IR

Na skróty

  • Plan zajęć
  • Ogłoszenia dla pracowników
  • Ogłoszenia dla studentów
  • Profil metodyczny
  • Materiały do zajęć
  • Erasmus+ (studenci i pracownicy)
  • Opiekunowie/koordynatorzy
  • Zajęcia dla młodzieży szkolnej
© 2014 Instytut Romanistyki UW
Deklaracja dostępności